Nie możesz uzyskać dostępu do konta?

Alternatywnej trasy Warszawa - Olsztyn nie będzie. Warmia i Mazury nie są zainteresowane

  • 30/03/2018 10:52

Mimo zaplanowanej modernizacji linii kolejowej 35 z Ostrołęki do stacji Chorzele na granicy województwa mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego, na razie nie ma co liczyć na przedłużenie modernizacji w kierunku Szyman, skąd do Olsztyna wiodą już nowe tory. Województwo warmińsko-mazurskie nie jest bowiem zainteresowane taką inwestycją.

Podsekretarz stanu w MI Andrzej Bittel twierdzi, że właściwym źródłem finansowania dla prac rewitalizacyjnych na odcinku Chorzele - Szymany byłby Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego.–

- Jednakże urząd marszałkowski nie zgłaszał do realizacji w ramach RPO na lata 2014–2020 projektu dotyczącego prac na linii kolejowej nr 35 na odcinku Chorzele - Szymany. W związku z powyższym, w obecnej perspektywie finansowej nie są planowane prace modernizacyjne w przedmiotowej lokalizacji - mówi Andrzej Bittel.

Jeszcze bardziej przygnębiające wydaje się jego stwierdzenie, że pomimo tworzenia przez ministerstwo i PKP PLK perspektywy finansowania inwestycji kolejowych w Polsce na lata 2021-2027, urząd marszałkowski województwa warmińsko-mazurskiego nie zgłosił zadania obejmującego prace na linii kolejowej nr 35 na odcinku Chorzele - Wielbark - Szymany. Mimo że odcinek wymagający najpilniejszych prac między Wielbarkiem a stacją Chorzele ma zaledwie 18 kilometrów.

Wygląda więc na to, że aby stworzyć alternatywny, stosunkowo szybki ciąg transportowy pomiędzy Warszawą a Olsztynem - przez Tłuszcz, Ostrołękę, Szymany i Szczytno, który stworzyłby nowe możliwości dla kolei regionalnej i towarowej, zabraknie jedynie niespełna 20 kilometrów dobrego toru. Wpłynie to także na sporą deficytowość autobusów szynowych, które urząd marszałkowski uruchamia z Olsztyna na lotnisko w Szymanach. Połączenie wydłużone do Ostrołęki mogłoby bowiem, pod warunkiem remontu odcinka Szymany - Chorzele, poprawić napełnienia w często pustych pociągach. Nie mówiąc już o poprawieniu atrakcyjności turystycznej regionu poprzez stworzenie możliwości dojazdu w serce Mazur regionalnym pociągiem od strony Ostrołęki.

Tymczasem w ostatnich dniach warmińsko-mazurski urząd marszałkowski poinformował o zakupie prawdopodobnie najdroższego w historii produkcji składów EN57 pojazdu tego typu. UM zapłaci za niego niemal 12 mln zł.

 

Źródło: Rynek Kolejowy

 

Oceń
Autor: Express.olsztyn.pl

KOMENTARZE

DODAJ KOMENTARZ

Pozostałe wiadomości

Gej „politpoprawny”

Z tą tolerancją to różnie bywa. „Tolerancja jest dobra tylko dla LGBT+Q”, bo parafrazując zawołanie „Wielkiej Rewolucji... Zobacz więcej »
  • 23/03/2019 11:48
  • 0
  • warmiak

„Sie” pospieszyli

Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski podpisał, jak zwał tak zwał, „Deklarację LGBT+[Q]”. Co tam program przedwyborczy... Zobacz więcej »
  • 16/03/2019 10:30
  • 0
  • warmiak
  • .

"Piątka Kaczyńskiego" a hipokryzja Broniarza

Wszystko za sprawą, bądź co bądź, niefortunnego wyrażenia się ministra Szczerskiego o nauczycielach i celibacie. Wśród... Zobacz więcej »
  • 08/03/2019 08:57
  • 2
  • warmiak

Ogień Pamięci w miejscu kaźni Żołnierzy Wyklętych

Przedstawiciele władz państwowych, w tym Minister Sprawiedliwości Prokurator Generalny Zbigniew Ziobro, Minister Obrony Narodowej... Zobacz więcej »
  • 02/03/2019 13:58
  • 0
  • Aleksander Żywczyk
  • .

„Firli-mirli”, czyli Schetynowy ból głowy

Ten rejwach spotęgował dodatkowo (należało się tego spodziewać) PSL. Prezes Kosiniak-Kamysz próbuje przekonać, że w tej... Zobacz więcej »
  • 02/03/2019 11:52
  • 1
  • warmiak

Polecane firmy

Reklama konta firmowego