Nie możesz uzyskać dostępu do konta?

Za ile nowa linia, czyli tramwaje we mgle

  • 10/05/2016 10:19

Inżynier Andrzej Karwowski (nie ten z "Czterdziestolatka", tylko urzędnik nadzorujący inwestycję tramwajową) twierdzi, że robienie analiz dotyczących wpływu funkcjonowania II linii tramwajowej na przepustowość i ruch na skrzyżowaniach, przez które ma przebiegać ta linia, byłoby wróżeniem z fusów. Jeśli chodzi o dokładne kosztorysy poszczególnych wariantów, to okazało się, że miasto ich po prostu nie posiada - nam powiedziano natomiast, że nie są one informacją publiczną - informuje Forum Rozwoju Olsztyna.

Druga nitka tramwajowa ma połączyć Jaroty z fabryką opon i być gotowa w 2020 roku.

Andrzej Karwowski wyjaśnia, że miasto ma jedynie ogólny szacunek kosztów. Według niego, na budowę drugiej nitki tramwajowej w Olsztynie, trzeba będzie wydać nieco ponad 200 milionów złotych. Dokładny kosztorys ma być znany pod koniec roku. Andrzej Karwowski przyznał też, że nie ma analizy pokazującej jak tramwaje wpłyną na natężenie ruchu w mieście.

- Ukrywanie tak istotnych informacji jest kolejnym dowodem na to, że dialog ratusza z mieszkańcami to fikcja. Naszym zdaniem władze miasta nie mogą uchylać się od ujawniania dokumentów uzasadniających podejmowane decyzje, zwłaszcza dotyczące inwestycji za setki milionów złotych, dlatego wezwaliśmy Urząd Miasta do zmiany stanowiska. Niestety nie przyniosło to żadnych skutków, więc złożymy w tej sprawie skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego - informuje Forum Rozwoju Olsztyna.

- Równie zaskakująca jest dla nas informacja o tym, że władze miasta nie wiedzą i nie chcą wiedzieć, czy i w jaki sposób uruchomienie linii tramwajowej na wybranej trasie wpłynie na ruch pojazdów i pieszych. W innych ośrodkach realizujących projekty rozbudowy sieci tramwajowej tę kwestię analizuje się gruntownie, włącznie z opracowaniem wstępnych programów sygnalizacji świetlnej - dodaje FRO.

W przypadku Olsztyna ma to ogromne znaczenie, gdyż trasa narzucona przez władze miasta przebiega przez główne arterie komunikacyjne – ulice Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego, Piłsudskiego i Dworcową. Nieumiejętnie zaplanowane torowisko może trwale, w nieprzewidziany sposób zmniejszyć przepustowość wspomnianych ulic, a także dramatycznie wydłużyć czas niezbędny kierowcom i pieszym do pokonania któregokolwiek skrzyżowania.

Zagłosowałeś na opcję '-1'.
Oceń
Autor: Express.olsztyn.pl

KOMENTARZE

DODAJ KOMENTARZ

Pozostałe wiadomości

Gej „politpoprawny”

Z tą tolerancją to różnie bywa. „Tolerancja jest dobra tylko dla LGBT+Q”, bo parafrazując zawołanie „Wielkiej Rewolucji... Zobacz więcej »
  • 23/03/2019 11:48
  • 0
  • warmiak

„Sie” pospieszyli

Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski podpisał, jak zwał tak zwał, „Deklarację LGBT+[Q]”. Co tam program przedwyborczy... Zobacz więcej »
  • 16/03/2019 10:30
  • 0
  • warmiak
  • .

"Piątka Kaczyńskiego" a hipokryzja Broniarza

Wszystko za sprawą, bądź co bądź, niefortunnego wyrażenia się ministra Szczerskiego o nauczycielach i celibacie. Wśród... Zobacz więcej »
  • 08/03/2019 08:57
  • 2
  • warmiak

Ogień Pamięci w miejscu kaźni Żołnierzy Wyklętych

Przedstawiciele władz państwowych, w tym Minister Sprawiedliwości Prokurator Generalny Zbigniew Ziobro, Minister Obrony Narodowej... Zobacz więcej »
  • 02/03/2019 13:58
  • 0
  • Aleksander Żywczyk
  • .

„Firli-mirli”, czyli Schetynowy ból głowy

Ten rejwach spotęgował dodatkowo (należało się tego spodziewać) PSL. Prezes Kosiniak-Kamysz próbuje przekonać, że w tej... Zobacz więcej »
  • 02/03/2019 11:52
  • 1
  • warmiak

Polecane firmy

Reklama konta firmowego